10 days Tasmania - Reisverslag uit Hobart, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu 10 days Tasmania - Reisverslag uit Hobart, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu

10 days Tasmania

Door: Rianne Kortekaas

Blijf op de hoogte en volg Rianne

30 Januari 2015 | Australië, Hobart

10 dagen hebben wij door Tasmanië getoerd en wat hebben we ervan genoten! Na een korte 75 minuten vliegen kwamen we aan in Hobart, de hoofdstad van Tasmanië. Zoals vele anderen had ik ook nog wat familie wonen in Australië hierdoor konden we de eerste vijf dagen in Hobart verblijven bij de dochter van Henk Kortekaas. We hadden voor acht dagen een auto gehuurd zodat we er op uit konden. Vanaf Hobart zijn we naar MONA geweest, een bijzonder museum. De eigenaar heeft zijn privé collectie gekocht met het geld dat hij heeft gewonnen met gokken. We hebben skippy weer ontmoet in het Bonorong sanctuary park en hebben lekkere pannenkoeken met fruit gegeten bij Kates Berry Farm. Ook zijn we er een hele dag op uit geweest naar Wineglass bay. Hier hebben we weer een zware wandeling gemaakt en onze tweede slang gespot! Op onze laatste dag in Hobart hebben we de Salamanca Market bezocht. Deze markt bestaat uit 300 kraampjes die allemaal lokale spullen en producten verkopen. Deze dag hadden we afgesloten met fish&chips en een Tasmaans biertje. De volgende dag gingen we er vroeg uit om een wandeling te maken bij Cradle Mountain. Bij aankomst was er regen, hagel en wind dus besloten we om verder te rijden naar onze volgende slaapplaats. De volgende slaapplaats was in Launceston bij de buren van Henk, ook hier verbleven we weer vijf dagen. Op de eerste dag zijn we naar twee national parken geweest. Het Narawntapu park en de Liffey falls. Het eerste park ligt aan het strand en de watervallen bevinden zich in het regenwoud een mooi contrast op een dag. Daarna een rustdag en hebben we Launceston bekeken om de volgende dag Cradle Mountain een tweede kans te geven! Hier hebben we een wandeling om Dove Lake gemaakt in de stralende zon. Weer een zware wandeling, maar prachtige natuur om te lopen. Tijdens deze wandeling hebben we kennis mogen maken met twee slangen en onderweg zijn we onze eerste wilde wombat tegen gekomen. De dag na Cradle mountain hebben we The Nut bewandeld, onder de bewoners bekend als de 'Uluru van Tasmanië'. Tasmanië is een mooi eiland en heeft een andere natuur dan het vaste land van Australië. Het is groener dan het vaste land, bergachtig met soms een rotsachtige kust en veel wilde dieren. Met de auto hebben we de meest bijzondere wegen door de bergen gereden en dat niet zonder gevaar. Zo sprong skippy vlak voor onze auto langs en als we dan eindelijk een echidna zagen moest de auto de berm in zodat we een foto konden maken! Bij beide families zijn we enorm verwend. Een kamer zonder zes of acht anderen, een heerlijk bed, lekker eten en eindelijk weer normale handdoeken! Onze blauwe Hyundai hebben we compleet uitgeleefd en we hebben overal gereden waar we niet mochten rijden. We hebben genoten van Tasmanië en de familie Targett en familie Preece. We zullen de komende dagen wel moeten afkicken in ons vertrouwde hostel in Melbourne voordat we naar de Great Ocean Road gaan.

• 30 Januari 2015 - 18:57

Jos :P:

mooi verhaal met vele ervaringen. goed opgevangen bij fam en buren. succes met de rest van de trip.