Rocky, Hervey bay and Fraser island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu Rocky, Hervey bay and Fraser island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu

Rocky, Hervey bay and Fraser island

Door: Rianne Kortekaas

Blijf op de hoogte en volg Rianne

03 December 2014 | Australië, Rainbow Beach

Weer fris, schoon en bijgekomen van de Withsundays konden we ons klaarmaken voor een lange busrit naar Rockhampton. Na 7,5 uur kwamen we in de avond aan en inmiddels zijn we al ervaren backpackers, want zo hebben we geleerd om van te voren al boodschappen te doen om te voorkomen dat je anders geen avondeten hebt. We zijn daar samen met een local een dag erop uit geweest. Rockhampton ligt meer in het binnenland en heeft hierdoor, na dagen van alleen maar zee, iets weg van de outback. We zijn daar grotten gaan bekijken en verschillende national parken afgegaan. De volgende dag zijn we na de bekende 7,5 uur aangekomen in Hervey bay. Wij dachten daar wel even de esplanade te gaan wandelen, viel dat even tegen! De volgende dag hebben we (Nederlandser kan het niet) een fiets gehuurd en rondgetoerd. Na nog een paar zonnige dagen zijn we onze reis gaan vervolgen naar Rainbow beach, dit was onze opstap plaats voor de Fraser trip. In een super gezellige groep van 8 personen zijn we drie dagen over het eiland gaan scheuren in een 4 wheel drive. Wat was dat gaaf om te doen, een hele ervaring! We zijn op Fraser naar verschillende meren en uitkijkpunten gegaan waarvan Lake McKenzie wel het hoogtepunt was. Een helderblauw meer met rondom wit zand. Uiteraard hebben we dingo's gespot op Fraser en gelukkig ook op de camera kunnen krijgen! Een onderdeel van de trip was slapen in een tent, maar dat is op Fraser niet geheel zonder gevaar. Een tent verderop had bezoek gekregen van een bijzonder enge spin en zo zijn er ook twee slangen gespot, voor mij is dat slapen onder bizarre omstandigheden. In de avond hadden we tijd voor onszelf en zijn we beide avonden met de groep wat gaan drinken, dansen, naar het strand geweest en lol gehad met iedereen die in het kamp was. De Fraser trip was geweldig om te doen, maar het grootste zandeiland ter wereld heeft 1 nadeel: sand everywhere. In je tas, in je kleding en in je haar werkelijk overal. Na een nacht bijslapen in Rainbow beach gaan we door met onze reis waarvan onze volgende stop Noosa zal zijn.

• 03 December 2014 - 07:39

Maaike Vs. Pema:

Hey Peri en Lot!
    Super leuk om weer een verhaal van jullie te lezen! Dat plakt de foto's van facebook allemaal aan elkaar!:)
    Heel gaaf wat jullie allemaal zien en meemaken daar! Ben benieuwd naar jullie volgende story!
    Liefs en geniet, Maaike! Xx

• 03 December 2014 - 18:11

Berna Ranselaar:

Hoi Rianne en Al,
    Heerlijk weer een reisverslag van jou Rianne. Ik kijk er naar uit, want je schrijft zo leuk.