The outback and Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu The outback and Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu

The outback and Darwin

Door: Rianne Kortekaas

Blijf op de hoogte en volg Rianne

28 Februari 2015 | Australië, Darwin

Na een 20 uur durende busrit kwamen we aan in de outback, Alice Springs. Daar hadden we 1 korte nacht in een hostel voordat onze driedaagse tour door de outback begon. Tijdens deze zwaarste tour ooit zijn we erachter gekomen dat we: niet zijn gemaakt voor 40 graden, nooit meer naar de woestijn hoeven en voortaan een vliegennet kopen. Om half zes stonden we klaar om na een paar uur rijden aan te komen bij Kings Canyon. Hier hebben we met drie liter water in onze rugzak een twee uur durende wandeling gemaakt in 43 graden, dat was afzien! Na het verzamelen van hout konden we door naar onze eerste slaapplaats, bushcamp. Hier hebben we met zijn allen om het kampvuur op een swag in een slaapzak geslapen. Vergeet de dingosteen naast de slaapzak niet die je kon gooien als je midden in de nacht dingo's hoorde. Dit was nog eens back to basics, maar na een paar koude biertjes vielen we heerlijk in slaap onder een prachtige sterrenhemel. De volgende ochtend vroeg op, want er stond weer een wandeling op het programma bij de volgende rotsformatie genaamd Kata Tjuta. Later op de dag hadden we de zonsondergang bij Uluru bekeken onder het genot van avondeten en een heerlijk koud biertje. Deze nacht sliepen we op basecamp. Dezelfde swag en slaapzak, maar dan met toilet- en douche voorzieningen. Deze nacht was helaas niet zo helder, we kregen zelfs een zandstorm en regenbui over ons heen. Op onze laatste en opnieuw vroege ochtend hebben we de zonsopgang bekeken bij Uluru. Met als vervolg een twee uur durende wandeling om Uluru, hierbij werd ons irritatiepunt bereikt op het gebied van de miljoenen vliegen die op en om je heen vliegen. Om de hitte tijdens de tour tegen te gaan ontstonden er watergevechten in de bus. Na de tour zijn we opnieuw met een 21 uur durende busrit naar Darwin gegaan. Van de woestijn naar het regenseizoen. Dat regenseizoen hebben we goed gemerkt, dat zijn nog eens regenbuien! Darwin stond in het teken van de prachtige combinatie: krokodillen en uitgaan. Met de jumping crocodile cruise zijn we met een klein bootje de Adelaide river opgegaan. Al snel zaten er vier krokodillen om ons heen waarvan de grootste vijf meter was, dan voel je je toch wel klein. Super gaaf om zo dichtbij krokodillen in het wild te kunnen komen. Deze dag zijn we ook naar Lichtfield national park geweest. Hier hebben we een verfrissende duik genomen bij de watervallen en later met de tourguide een adventure swim gemaakt. Met de stroming steeds verder de bush in waarbij er wel erg veel grote spinnen boven ons hingen! Midden in Darwin is de crocosaurus cove. Hier hebben we een kijkje genomen en een fotoshoot gehouden met een babykrokodil genaamd, Fluffy. Aangezien onze week in het teken van de krokodil stond hebben we dit op een passende manier afgesloten: als afsluiting hebben we krokodil gegeten. Tijd om het regenseizoen achter ons te laten en terug te vliegen naar Melbourne.