De feestdagen down under - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu De feestdagen down under - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu

De feestdagen down under

Door: Rianne Kortekaas

Blijf op de hoogte en volg Rianne

01 Januari 2015 | Australië, Wollongong

De verplichte week in Newcastle zijn we prima doorgekomen. Het is een leuke plaats en we hebben ons daar dan ook goed vermaakt. Maar na Newcastle was het dan zo ver, kerst in Sydney! Op kerstavond kwamen we aan en gingen we, zoals de rest van Sydney, de laatste kerstinkopen doen. Wat een drukte! Even hadden we het gevoel alsof we weer terug in Singapore waren vanwege de bekende loempiageur die op ons af kwam. Eerste kerstdag zijn we gestart met een lekker ontbijt en hebben we cadeaus aan elkaar gegeven, vervolgens was het tijd om de toerist uit te hangen. Wat blijkt, 1e kerstdag is de ideale dag om een stad te bekijken het leek op sommige momenten bijna wel uitgestorven. We hebben op ons gemak door de stad gelopen, naar de Harbour bridge geweest, Opera house bekeken en naar de botanische tuin gegaan. De dag hadden we afgesloten met een (voor ons) redelijk luxe diner. Op tweede kerstdag zijn we naar het beroemde Bondi beach geweest en hebben we genoten van alles wat daar op het strand te zien is. Zo hebben wij onze kerst heerlijk in de 30 graden doorgebracht, niets te klagen. Na Sydney zijn we met de trein naar Katoomba (de Blue Mountains) vertrokken. Dat hebben we geweten ook. Daar aangekomen trokken we meteen onze trui en lange broek aan, het was een stuk frisser dan in Sydney. In Katoomba verbleven we kort en hebben we 1 lange wandeldag gehad in de Blue Mountains. Dat was wel een hele serieuze wandeldag, 4 uur lang hebben wij daar namelijk rondgelopen. Begonnen met de Three Sisters, vervolgens met de giant stairway (900 traptreden) naar beneden, weten dat je ook weer een keer naar boven moet en als eindpunt de Leura waterfalls. Maar in die 4 uur hebben we wel genoten van de prachtige omgeving! Na Katoomba zijn we verder gegaan naar Wollongong. In dit plaatsje verbleven we met oud&nieuw. We hadden geen plannen voor oudejaarsavond tot we erachter kwamen dat de treinen de hele avond reden. Dus zijn we op de trein gestapt, richting Sydney gegaan en met een aantal mensen afgesproken om oud&nieuw te vieren. We hadden een goed plekje gevonden om het vuurwerk te bekijken. Na een aantal uur wachten in de brandende zon en later in de koelere temperaturen van de avond begon om 12 uur het spektakel. Wat een show! 12 minuten hebben we met miljoenen mensen naar een geweldige vuurwerkshow gekeken, want ze pakken hier wel uit zeg! We hebben een geweldige avond gehad het was super om dit een keer mee te maken met een leuk gezelschap.