19900 km - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu 19900 km - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu

19900 km

Door: Rianne Kortekaas

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 December 2014 | Australië, Byron Bay

Door middel van een app houdt mijn telefoon bij hoeveel kilometer wij al onderweg zijn. Sinds het moment dat we thuis in de auto zijn gestapt hebben we al 19900 kilometer afgelegd. 19900 km vol mooie momenten, maar voor wie denkt dat wij alleen maar vakantie houden heeft dat mis. Naast het dagelijkse uitpakken, boodschappen doen, koken, afwassen, afdrogen, wandelen en inpakken worden ook nog eens de nodige handwasjes en wasjes gedraaid. Nee, het leven van een backpacker is niet alleen maar in de zon liggen en niets doen, maar je hoort ons niet klagen. Na onze avonturen op Fraser island hadden we 1 nacht om bij te komen in Noosa. Dat bijkomen begon goed. Zo hebben we eerst even op het strand gelegen, maar besloten we later om toch even te gaan wandelen. Liepen we zomaar tegen een national park aan, daar ging onze rustdag. De volgende dag hadden we een uitje, de Steve Irwin Australia Zoo! Weer een hoogtepunt in onze reis. Een super grote dierentuin waar we ons de hele dag vermaakt hebben. Eindelijk een aantal dieren eens rustig kunnen bekijken en naar de crocshow geweest. Een park vol met kangaroo's, dat heeft de nodige selfies met skippy opgeleverd. Aan het einde van de dag door naar Brisbane, onze eerste grote stad. We sliepen hier in het midden van de stad, Brisbane heeft een fijne sfeer en is gelukkig niet zo chaotisch. In Brisbane hebben we aardig de toerist uitgehangen. Zo zijn we 2 keer naar de Story bridge geweest (alles voor een goede foto), bij de lagoon gelegen en de botanische tuin bezocht. In Brisbane hadden we voor het eerst sinds Cairns regen, dat is wel even wat anders dan we gewend zijn. Brisbane was onze laatste plaats in Queensland. We zetten onze reis nu voort in New South Wales. Dit betekent dat onze klok een uur vooruit gaat, omdat in NSW de zomertijd wordt gehanteerd. Byron bay, een surfers plaats, was hier onze eerste stop. Een plaatsje aan de kust waar alles draait om surfen. Wij moesten daar natuurlijk ook aan gaan geloven en zo hebben we een surfles genomen. Volgens onze surfdude/leraar hadden wij Hollanders talent. We hebben beide een paar keer een goede golf te pakken gehad en op de plank gestaan. Byron bay heeft ook een national park, waar een national park is daar zijn wij. In dit park is het meest oostelijke punt van het vaste land van Australië te vinden dat konden we natuurlijk niet overslaan. Het waren leuke dagen in Byron bay op naar de volgende plaats!

• 11 December 2014 - 10:32

Christina Reijke:

Weer je leuke verslag gelezen 19.900 km is al heel wat, haast niet voor testellen!
    Fijn dat jullie zo lekker bezig zijn, dat branding surfen is zeker wel een hele uitdaging?
    of waren de golven niet zo hoog? Wat een ervaringen voor twee dappere dames.
    Regen is ook daar echt nat he"?
    Heb je al veel gekaart, met jullie Sint cadeau?
    Ik wens je fijne feestdagen toe, waar je ook zult zijn, misschien in Sydney?
    Tot volgende keer, sukses met alle, liefs , Oma A.L.