Townsville, Magnetic , Airlie beach, Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu Townsville, Magnetic , Airlie beach, Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rianne Kortekaas - WaarBenJij.nu

Townsville, Magnetic , Airlie beach, Whitsundays

Door: Rianne Kortekaas

Blijf op de hoogte en volg Rianne

22 November 2014 | Australië, Airlie Beach

Na onze eerste busreis met de Greyhound kwamen we na 6,5 uur aan in Townsville. Een grote stad en dat zorgt ervoor dat de gezelligheid een stuk minder te vinden is dan in Cairns. Een stukje zwemmen zat er niet in vanwege marine stingers, maar verveeld hebben wij ons daar niet. We hebben de hele boulevard op en neer gelopen en alsof dat nog niet genoeg was zijn we later op de dag Castle Hill gaan beklimmen. De spierpijn voelen we in gedachten nog, maar het uitzicht was het waard. Vanaf Townsville zijn we een nachtje op Magnetic island gaan slapen. Met de spierpijn nog in onze benen van de dag daarvoor zijn we de Forts walk gaan lopen en hebben we daar onze eerste wilde koala gespot! Een prachtig eiland met veel soorten vogels die ervoor zorgen dat we Avi fauna kunnen overslaan. Ik beleef hier elke dag alsof ik in een dierentuin ben: op Magnetic island liepen de walibi's over het hostel terrein heen en in de bus onderweg naar Airlie Beach hebben we emoe's gezien. In Airlie beach waren we in de relax modus. Dit is een klein toeristisch plaatsje waar we een aantal middagen bij de lagoon hebben gelegen. In de avond is het net Chersonissos en zo hebben wij ook onze eigen discotour gehouden. Airlie beach was voor ons de opstap plaats voor een 3-daagse boottrip naar de Withsundays. Hier hebben wij heerlijk oncomfortabel op een boot geslapen, maar wat was het geweldig! We hebben meerdere malen gesnorkeld in Great Barrier Reef waarbij we een schildpad, ongelofelijk veel vissen en prachtig koraal hebben gezien. Met deze trip zijn we ook naar whitehaven beach geweest, super mooi! Zelfs de foto's laten niet zien hoe wit het strand en hoe ongelofelijk blauw de zee was. Hier hebben wij ons lijstje aangevuld met een citroenhaai en stingrays. Ja dit was een super trip, maar 3 dagen op een zeilboot met 26 man (zonder douche) begint zijn tol te eisen en was dus meer dan genoeg. Bij terugkomst in ons, tot nu toe minst favoriete, hostel werd de douche dan ook zeer gewaardeerd!

• 22 November 2014 - 14:47

C.Ranselaar Reijke:

Lieve globetrotsters, fijn weer iets de horen en te bekijken.
    Ja, the barrierreef is geweldig! Was het een grote schildpad die jullie ontmoetten?
    Inderdaad met zoveel mensen op een boot is een avontuur apart! dan is zelfs een niet zo bijzopnder hostel een uitkomst! Het zijn wel grote afstanden allemaal he, maar jullie kunnen aartdig je weg vinden, zelfs naar
    de disco.Ik ben benieud wat de volgende stop is. Leuke , jaloersmakende foto's hoor/
    Ga gezellig zo door, maar vooral houdt ons op de hoogte, ik geniet er van. Veel liefs voor beiden, Oma, T

• 27 November 2014 - 11:34

Rianne Kortekaas:

Het was een behoorlijk grote schildpad die we tegen zijn gekomen. Anne lot heeft hem mooi op film staan!